dissabte, 9 d’octubre del 2010

Els corredors del CC Serinyà-Càrniques Juià trionfen a l'Euskadi Extrem 2010 (Cronica, tracks i fotos).

Crònica del 1er dia:
Benbolguts socis i simpatitzans, els passats dies 9 i 10 d'octubre el meus companys Xavier Roca , Albert Roca , Miquel Prat , Jokin Sudupe i un servidor Joan Nicolas vam participar a la Euskadi Extrem cursa de BTT. Dissabte dia 9 sortiem de la Guardia, poble de la Rioja en direcció Onati, 126 km per davant i la climatologia no acompanya gens "pluja per que sigui mes extrem".

A la sortida control de firmes, tot super ben organitzat, els corredors tots una mica nerviosos pero ja sabeu com va això, mirem de situarnos una mica be per la sortida, les ordres d'equip son clares (acabar l'etapa com sigui).

A les 8:30 h. del mati es dona la sortida i des de el començament es veu que ningú te presa, el ritme es ràpid pero dosificat, els km pasen i començan las terribles pujadas "made in Euskadi" "recordeu com diu el nostre estimat Miquel Prat que aquí degut al desnivell les vacas menjan de genolls"..jaja.
Els avituallaments son cada 40 km i no hi falta de res, us ho asseguro. El paisatge es de película i el companyerisme una passada, las baixades son de tira el cul enrera de tot i tancar els ulls. La pluja fidel acompanyant tota la cursa, fa societat amb el fort vent, miro les cares dels meus companys i m'emociono, sem cauen les llàgrimes estem patint pero ho estem aconsseguint, falten 20 km i aixo sembla que s'acaba pero no noi no!!...això es Euskadi Extrem 2010 i iniciem una ascensió de 10 km amb unes rampes continuades cap al Aizcorri quan per fi coronem, fem una parada i ens fonem en una abraçada tots plegats amb aquests paisatge de fons....el patiment su val, fem unas fotos i continuem.

Ara falten 16 km i comencem el descens per un corriol que no tinc paraules per descriure'l pero si que us puc dir que tots el tindrem en ment per molt de temps...ja som a baix i encara ens quedan 3 km per meta, les cames ja no se de qui son , el cul ja no hi es, i quina gana que tinc, ens mirem i comentem ja o temim , pero noi aixeco el cap i veig una paret de pedra davant nostre...increible!!!Apa, plat petit 36 i per amunt que només son 1000 metres, arribem a dalt quasi de genolls pero ara si, ja som a Onati on passem per l'arribada i la megafonia ens diu pel nostre país "Ja tenim als catalàns aquí" les nostres caras demostren el patiment sofert, pero també la felicitat d'acabar aquesta primera etapa tots sense cap imcident d'importancia.

El nostre "buque insígnia" Miquel Prat a entrat 6 a la general i nosatres dels 50 primers, aquets bascos ens començan a coneixer...ara toca rentar les bicis i anar cap a l'alberg on tenim les dones i mainada que ens esperen per demà tornar-hi.

Agur el PRESI JOAN NICOLAS

Cronica del 2on dia:
Socis companys i amics,

Estàvem abissats el segon dia hi havia menys kilòmetres però amb grans desnivells, i no va ser menys amb les cames com una pedra del dia abans i fer 70 km més de BTT.

Varem sortir a les 10h del mati des de la plaça major de la població d’ Oñati, on havíem acabat l’últim dia. La duresa de la prova del dia abans es feia notar en les cares de tots els corredors i es va accentuar quan l’espiker va anuncia que s’havien retirat 135 corredors.

Com es habitual sortim neutralitzats amb els 4 corredors del Serinyà els primers, davant de tot, i al darrera nostre en Miquel Prat espera’n que comenci la pujada per atacar. Varem realitzar els 7 primers kilòmetres d’aquesta manera però quan el cotxe de l’organització es va retirar va comença una pujada que va arribar a tenir fins a un 32 % de pendent això si era pavimentada per no patinar i poder pujar però quan es va acabar el formigó va seguir tot igual però amb la complicació del fang i arrels típiques de la zona, d’aquesta manera varem esta els primers 15km. Quan varem arribar a dalt, va començar una baixada sense dificultat però amb molt de fang on més d’un corredor va anar a parar al mig dels arbres, cap dels nostres gràcies a deu. Arribem el primer avituallament freds i molls gràcies a la boira típica de muntanya. 200 metres abans del primer avituallament veiem una caiguda espectacular a l’hora de agafa el trencant, un corredor basc en tanca un altre i el resultat es un ombro i un casc com el nostre partit pel mig. Mengem filipinos, fruita i coca-cola i comencem a pedalar amb un megacrack campió del mon en Ruta de carretera l’any 2003 i dos vegades campió de Ciclo Cross d’Espanya, l’ Igor Aztarloa. Ell mateix ens abissar que venen unes baixades molt perilloses amb forta pendent i on no i tocar mai el sol. No va ser menys, tots recordarem sempre més una baixada pavimentada i on dubtàvem si baixar-la a sobre la bici o asseguts de cul al terra.

Varem pedalar un 15 o 20 km amb l’Igor ens va ensenyar el seu poble i on vivia per que varem passar per davant de casa seva però la conversa es va acabar de cop per que va venir una altre pujada que inclús ell la va pujar a peu.

En aquests moments ens va fer dos demostracions on tots varem quedar parats, va saltar un arbre que estava al terra de uns 70 cm de diàmetre aproximats, i va baixa una baixada on va fer un canvi de direcció on la majoria dels corredors varem baixar a peu. Ningú s’havia pensat que un carretero com diem nosaltres fos capaç de fer una cosa així!!

Bé seguim enfangats i molls amunt i més amunt, on la muntanya més alta que veiem sempre es la que hem de creuar però això i així es l’Euskadi Extrem. Varem agafar un carril bici preciós, que no era pas per anar a passejar la mainada si no que hi havia uns grans desnivells i on els ponts de fusta estaven subjectats a les pedres i volaven per sobre d’un riu enorme que ens anava acostant al mar a la meta de Lekeito, però sempre sota una intensa pluja.

Quan ja veiem l’entrada del poble ens esperàvem entrar per l’avinguda principal però no senyor els bascos no són així, ens encaren el mig d’una muralla i on ens fan falta tots els pinyons que portem i més ni haguessin però es igual per que ja hi érem, creuem l’arribada tots junts, l’Albert, en Jokin en Joan i jo mateix en Xavi.

Emocionats molls,bruts i enfredolits però arran de mar amb la gent aplaudint. Varem acabar més units que mai i en una molt bona 20 posició.El crack d’en Miquel Prat va repetir en el seu magnífic sisè lloc.

Després de tot el patiment el millor va ser el sopar que varem fer el Restaurant Korta de Gabiria on la Família Soraluce - Roca ens va convidar en el millor dels Restaurants que hi ha al país Basc i on ens van fer uns Chuletons i un pastis de nous on ràpidament varem recuperar les calories perdudes, 2 copes de Patxaran i cap a l’alberg a dormir per descansar.

Fins aviat companys i ànims per anar fent coses com aquestes on espero que l’any vinent siguem més.

Xavier Roca

Els socis i corredors del CCSerinyà-Càrniques Juià, Joan Nicolas, Xavi Roca, Albert Roca, Miquel Prat i el soci a terres basques Jokin Sudupe han disputat aquest cap de setmana passat una prova d'ultra fons i d'extrema duresa al pais basc, l'Euskadi Extrem, es tracta de creuar Euskadi des de l'alta muntanya (Alaba) fins a la costa (Lekeitio)....200 km's en dos dies!!

Els representants del nostre club han entrat d'entre els 20 primers bikers de mes de 340 inscrits a la prova....quasi res!!!!!

Via mobil hem estat en contacte amb els corredors i ens transmitien les sensacions a la cursa, ens deien que han estat dos dies molt intensos de pur BTT amb mes de 200 Km's de recorregut i gairebe 5.000 metres de desnivell acumulat, amb pujades durisimes, molta pluja, vent i temperatures fredes per l'epoca de l'any que ens trobem.

Esperem que els valents socis del club tornin per explicar-nos com els hi ha anat aquesta aventura per Euskadi.

MOLTES FELICITATS COMPANYS!!!!!

L'Euskadi Extrem 2010, ha comptat aquest any amb un 34% més de participació que al 2009. El passat mes de Setembre es va presentar Laguardia (Àlaba) la segona edició de l'Euskadi Extrem, una marxa sense caràcter competitiu amb bicicleta de muntanya que recorre Euskadi des de la Rioja Alabesa fins a la Costa Basca. A la presentació hi van assistir l'alcaldessa de Laguardia, María Jesús Amelibia, i l'alcalde de Lekeitio, José María Cazalis.

Sábado 9 de Octubre
126 km. 2.820 m. desnivel positivo acumulado.
99,5% de ciclabilidad.
Tiempo estimado: 8-10 horas.
Alto nivel de exigencia

La marxa tindrà lloc els propers 9 i 10 d'octubre amb sortida a Laguardia i arribada a Lekeitio. En total, més de 200 quilòmetres de recorregut distribuïts en dues etapes amb un total de 4.683 metres de desnivell acumulat. La primera etapa, de 126 quilòmetres, unirà Laguardia i Oñati passant per Urturi, Maeztu, Agurain i Arantzazu. La segona jornada portarà als participants des de Oñati fins a Lekeitio, en un total de 68 Km, a través de Elgeta i Zenarruza. Un 34 per cent més de participació que 2009.

Domingo 10 de Octubre
67 km.
1.590 m. desnivel positivo acumulado.
99% de ciclabilidad.
Tiempo estimado: 4-6 horas.
Alto nivel de exigencia

El caràcter itinerant de la prova i la seva exigència tècnica han calat entre els afeccionats a la bicicleta tot terreny, tant que l'Euskadi Extrem compte en la seva segona edició amb un 34% més de corredors que el 2009 fins a completar un total de 350 participants. Destacar la presència de corredors provinents d'altres comunitats autònomes fora d'Euskadi, cas de Catalunya, Madrid, València o Astúries, fins a completar el 23% de la participació total. La celebració d'aquesta segona edició de l'Euskadi Extrem reforça el llaç afectiu que mantenen les localitats de Laguardia i Lekeitio i que es va iniciar l'any passat amb l'engegada d'aquest esdeveniment esportiu i turístic, que permet als seus participants recórrer i conèixer llocs i racons d'Euskadi al llarg de la Ruta del Vi i del Peix. Fets i esdeveniments fan que dues viles com Lekeitio i Laguardia - Biasteri se sentin unides per uns vincles històrics que es remunten a temps llunyans, on l'intercanvi de productes a través del GR38 - Ruta del Vi i del Peix definiria una relació mútua que, a dia d'avui, segueix tenint vigència. Per això, i de manera paral·lela, l'Euskadi Extrem ha dissenyat un interessant programa d'activitats dirigit als acompanyants dels corredors, que inclou visites gratuïtes i actes en les localitats de Laguardia, Oñati i Lekeitio.

Més informació en http://www.euskadiextrem.com/

CC Serinyà.

BICIOCIMAN ha dit...

Molt bé ...........
Felicitats als 4 ultra-bikers !!!!!