dissabte, 11 de juliol del 2009

TEST D'EN BENI MONTERO AL CIRCUIT DE L'ESTARTIT

Avui tocava anar fins a l'Estartit a veure el circuit del Caixa de diumenge, l'ultim!!!....collons que lluny que està allò. No se m'ha acudit res mes que passar per la costa perquè em pensava que amb l'autovia aniria mes ràpid, però he fotut una volta de puta mare. Està clar, el camí mes ràpid es Eix transversal i NII per Girona.

Aquest tipus de terreny es el que ens espera (foto de l'Impuls Medes Bike)

Un cop allà, m'ha costat molt trobar l'inici del circuit. Just al costat de l'aparcament del Supermercat GP hi ha un camp al mig d'una urbanització, amb tot de cintes que encara estaven per terra i on es barrejava el circuit de la mainada amb el dels grans i les fletxes de guix eren contradictòries. He donat mes voltes que el 29 per trobar el sentit bo del circuit, però al final ho he aconseguit. Aquí he trobat a faltar algun rètol que clarifiqués allò. En quant a la resta del circuit, el marcatge també costava molt de seguir, les cintes no es veien gaire, algunes estaven per terra, i moltes marques de guix estaven quasi borrades. A mes, es un circuit amb moltes cruïlles i canvis de sentit i m'he equivocat (havent de reculat) unes quantes vegades. Espero que el dia de la cursa estigui una mica mes encintat.
En quant al circuit, dir que es molt tècnic (tant pujant com baixant) i això incrementa la seva duresa física. Es un circuit que transcorre per dins d'una pineda, a la qual hi donem voltes amunt i avall, dreta i esquerra....el 60% es corriol sense lloc per avançar, esquivant pins i roques. La resta es pista dura. A falta de saber exactament com serà la sortida (m'han dit que es farà un "bucle") el mes senzill per trobar el circuit es agafar el carrer que passa per davant dels bombers (mirant de cara a la muntanya, a l'esquerra de l'aparcament, on hi ha la rotonda) i tirar amunt. S'ha de fer tota la recta llarga d'asfalt i al final de la recta, ja trenques a ma dreta i de seguida entres a la pineda amb un pujador que et deixa clar el que t'espera. Aquí comença la primera pujada del circuit, tota per corriol i molt dura físicament, perquè està ple de repetxons que et fan exprimir al màxim per no deixar el plat mitjà. S'ha de portar un neumàtic que traccioni be, perquè entre roques, terra suelta i pinassa, patinen bastant. S'ha d'anar jugant amb els pinyons grossos i no gastar forces gratuitament, perquè sinó, a la tercera volta es pagarà car. Quant coronem, passem per la part posterior d'unes cases i allà agafem una pista, primer en pujada, després planejant i després entrem en un corriol planer ple de roques. S'ha d'anar amb compte i portar els tubeless una mica fluixos perquè sinó pots sortir malparat d'aquest tall. Després entrem en un corriol de baixada molt divertit i ràpid, anar fent esses i esquivant algun petit tallat i alguna altre trampa que et trobes de cop. Ja tornem a ser a baix de tot, comença la segona pujada del dia, aquesta molt mes curta, menys exigent i per pista. Gir de 90º a la dreta, entrem en un corriol planer, i de descens després, i ja tornem a ser a baix altre cop. A continuació ja comença la tercera pujada, primer per pista que va picant cada cop mes i després canvia a corriol altre cop entre els pins, amb tres o quatre esglaons pel mig a superar, que et fa bufar de debò. Un cop a dalt, planegem un altre cop per pista, amb un petit repetxó al mig i després comença la baixada per una camí amb molta pendent i amb roques (compte) i que després d'esquivar uns quants pins mes, desemboca a la part posterior d'un càmping. A partir d'allà es tot pista ample i de baixada fins a baix de tot i tornada planera cap a la zona de meta, passant abans per uns camps de sembra.
Tot i la dificultat, es fa ràpid, o això m'ha dit el crono: 30' la volta que he apretat. Molt poc oi? potser m'he deixat algun tall, però em sembla que no. També es cert, que avui estava fresc de cames després de no fer practicament res en tota la setmana (ja es hora d'anar agafant vacances) i que el temps era molt benigne: temperatura agradable, poc sol i la marinada bufant. Ja veure'm diumenge que passarà, perquè han dit que el sol i la calor torna amb força. A la tercera volta m'he trobat la Raquel, companya d'equip, i l'he acompanyat la resta del circuit i així li he ensenyat el recorregut. Aquesta noia si que te mèrit, es de Puigcerdà i es fot uns viatges de collons per venir a fer el Caixa Girona, només per això ja l'hauríen de recompensar.....i després jo em queixo quan em toca un desplaçament com aquest, ja ja ja....